ArchivosTV. Receptores Satélite

Hadu - CCCam DVB plugin - v Beta 0.1.1.6 | Archivostv

• Este sitio usa cookies. Para continuar usando este sitio, se debe aceptar nuestro uso de cookies. Más información.
  • Nuestro patrocinador ElectroCrisan nos trae un nuevo sorteo para todos los miembros de Archivostv. El sorteo será el día 15 de Agosto, saldrá ganador el que acierte las últimas 3 cifras del sorteo diario de la Once de ese mismo día.Podeis participar en el sorteo del patrocinador en este enlace: Sorteo Patrocinador Decodificador Tiviar Alpha Plus

Hadu - CCCam DVB plugin - v Beta 0.1.1.6

Usuarios que vieron este tema (Total:0)

Thennis

Yo he colaborado con ArchivosTV!
'Me Gusta'
1
Installation:
-------------
Just put Hadu.dll and Hadu.ini into the directory relative to plugins, regarding your current DVB software. It can be the directory of the software (i.e. for old versions of ProgDVB), or a given subdirectory (i.e. ./Plugins for MyTheater and Alt-DVB, ...).

As it is compatible with the DVBCore API, use it as a DVBCore plugin (for DVBCore softwares) instead of using it with MDWrapper. With DVBViewer, use it as DVBViewer plugin instead of using it with SoftCSA.

Don't use two or more CardSharing Clients and/or SoftCam Emulators at the same time (like Yankse, S2Emu or VPlug), unless you know perfectly what you are doing.

Directories of installation for the main DVB softwares:
-------------------------------------------------------
Put all the files (i.e. only Hadu.dll + Hadu.ini currently) in the same directory , as indicated hereafter:

-ProgDVB : main directory of the DVB software (or /Plugins subdirectory for version 4.38 or later of ProgDVB)
-Alt-DVB : /Plugins (or /Plugins/av0) subdirectory, and/or /Plugins/pip subdirectory for the pip, and others (/Plugins/av1 to Plugins/av2
-MyTheater, RitzDVB: /Plugins subdirectory (to use Hadu as a DVBCore plugin). Try to avoid the solution MDWrapper.dll in /Plugins subdirectory and Hadu in /MDPlugins subdirectory (MDWrapper is a workaround to make old MD plugins working with MyTheater and other DVBCore softwares)
-DVBDream 0.xx: /Modules subdirectory since version 0.85 (to use Hadu as a DVBCore plugin). /Plugins subdirectory (to use Hadu as a MD plugin) for precedent versions
-DVBDream 1.xx and above : /Plugins/pip00 and others (/Plugins/pip01 up to /Plugins/pip19) subdirectories, to use Hadu as a MD plugin
-WatchTVPro: /Plugins subdirectory (Hadu is using the TT Trick automatically if it is possible)
-HispaDVB: main directory of the DVB software for old versions, and /Plugins subdirectory since version 2. Hadu is no more using the TT Trick automatically for this software, because it is no more needed for HispaDVB version 2 and above
-MultiDec: main directory of the DVB software (Hadu supports natively the different versions of the SS1 firmware)
-DVBViewer: /Plugins subdirectory. Avoid the solution SoftCSA.dll in /Plugins subdirectory and Hadu in /MDPlugins subdirectory. Please, note that the CSA.dll (coming with the SoftCSA package coded by Pikachu) is recommended for faster unscrambling, though not absolutely mandatory. The CSA.dll must be located into the /Plugins subdirectory (or KeyPath2) or into the main directory of the DVB software. Otherwise, Hadu will use its own internal CSA algorithm (code kindly provided by courtesy of Pikachu. Thanks!). With DVBViewer version 3.4 and above, you can also use the FFDeCSA.dll (both with the CSA.dll) : depending of your DVB card, the 'Open whole Transponder' Hardware option in DVBViewer will have to be checked or not, to optimize the video/audio CSA unscrambling treatment.
The 'Has CI module' entry option into the hardware options of DVBViewer must be checked.
-DVBViewer recording service: /Plugins/Plugins1 to /Plugins/Plugins31 subdirectories. Allow this recording service to interact with the Desk, and set "Systray=1" for the concerned Hadu.ini files. Don't forget that it's impossible to connect to the same server twice (double login are rejected by CCCam servers).
-SkyView: /MDPlugins subdirectory
-DvbTn: /Plugins subdirectory (to use Hadu as a DVBCore plugin)
-WinSTB: /MDPlugins subdirectory
-DiavloB: /Plugins subdirectory (to use Hadu as a MD plugin, though the software is based upon the DVBCore SDK)
-MajorDVB: /Plugins subdirectory
-TSReader: /MDPlugins subdirectory
-WinClip: /Plugins subdirectory

Caution: For DVB softwares based on the DVBCore SDK, don't install Hadu as a MD plugin and as a DVBCore plugin (choose either the first or the second solution, but not both !). Same thing for DVBViewer.

Do not use the DLL TTTrick.dll: Hadu has its own TT Trick implemented.

Each time it is possible (Alt-DVB2 and DVBDream 1.xx, for instance) set the packet size for plugins to 184 bytes, to minimalize the delay for the decoding process.

+ info en el leeme interior

link:

FILEFRONT

Última edición:
M

mojopicon

Guest
este plugins me lo comentaron por ahi y me gusta es lo que andaba buscando para la casa k tengo abajo en la playa pero resulta que tengo que poner internet primero ,,,pero que vamos esta ok y trabaja bien

PierPaolo

Navegando....
'Me Gusta'
0
Probado y funcionando...

Gracias Febrero por la información.

Saludos.
Pier Paolo

jantoni

Comunidad << 2004 >>
'Me Gusta'
0
compis una ayuda funciona con el mbox es compatible? saludos y gracias

panchut

Senior Member
'Me Gusta'
0
Hola, tengo el visor funcionando bien, es el dvbviewer,abre los canales de la tdt bien de imagen y de sonido, me reconoce bien los drivers, los codecs de ciberllink y todo rulando con win7. Pero el jodio canal que yo quiero ver no me abre. Le he puesto el hadu y el picachu tal y como mandan los canones y nanay, he quitado el picachu y no me reconocia el hadu, al final lo he sacado de la carpeta MDPlugins y lo he puesto en plugins y ahi si me lo reconoce...pero la pantalla tipo sobaco de grillo.Reconoce el haupagge usb que tengo y ya no se por donde entrar....PROMETO que cuando lo haga rular,y FUNCIONE,lo cojo lo desmonto y lo tiro a la basura,mira si me da rabia el tiempo que pierdo con este bichejo....pero lo tengo que hacer rular x mis guews. Me falta despues de darle mil vueltas seguir probando con el hadu.ini, ya que el hardw no me da problemas.........se aceptan sugerencias.gracias.

panchut

Senior Member
'Me Gusta'
0
ah, el hadu es el 0.1.2.2 creo que es el ultimo, he estado hurgando en la web de los desarrolladores pero es un bucle ,los conceptos son los mismos .......

Saroski

Junior Member
'Me Gusta'
0
Pues yo sigo siendo un torpe digo yo porque tengo una linea c y no sé como colocarla para el plugin, ya que en el azbox que tengo funiona muy bien.

¿Alguna ayuda?

saludos

'Me Gusta'
0
Pues yo sigo siendo un torpe digo yo porque tengo una linea c y no sé como colocarla para el plugin, ya que en el azbox que tengo funiona muy bien.

¿Alguna ayuda?

saludos
segun este ejemplo del propio plugin

;
; Sample for a CCCam server
; -------------------------
;
; Server declaration (mandatory) :
; [Serv_whateveryouwishforyourservername]
; Mandatory parameter :
; Server=Protocol:Server:port:[EMM allowed]:Username:password[:ClientNodeID]
; Sample: Server=CCCam:MyServer.com:12000:0:MyUsername:MyPassword

debes añadir esto con los datos correctos , lo que está en rojo es innegociable

[Serv_elnombrequequieras]

Server=CCCam:host_o_ip_delpeer:puerto_peer:0:user:pass

Active=1
nada más

saludos

MasterGenius

Sólo sé que no sé nada.
'Me Gusta'
0
Tengo una SkyStar2 y ni idea de nada, que puedo hacer, algun manualillo, algo.
Con esto puedo ver algo sin estar abonado?
Si me contestais por privado os lo agradezco.
Saludos.

zocon

Comunidad ATV
'Me Gusta'
0
hola que tal tengo el hadu instalado en mi progdvb. Tambien tengo mi dreambox con un peer que me da hoo1 en 1812 i quisiera tener eso en mi hadu solamente eso, por que poner la c que me da en el hadu solo cuando quiero ver tdt seria una putada para quien se lo paso, pero tambien la verdad que la señal ya en hop 2 es muy mala i se corta osea que no seria mucha molestia supongo.No se que hacer si poner la cline directa o que alguien me explique prioridades en el hadu o algo asi.

luistorio

Junior Member
'Me Gusta'
0
installation:
-------------
just put hadu.dll and hadu.ini into the directory relative to plugins, regarding your current dvb software. It can be the directory of the software (i.e. For old versions of progdvb), or a given subdirectory (i.e. ./plugins for mytheater and alt-dvb, ...).

As it is compatible with the dvbcore api, use it as a dvbcore plugin (for dvbcore softwares) instead of using it with mdwrapper. With dvbviewer, use it as dvbviewer plugin instead of using it with softcsa.

Don't use two or more cardsharing clients and/or softcam emulators at the same time (like yankse, s2emu or vplug), unless you know perfectly what you are doing.

Directories of installation for the main dvb softwares:
-------------------------------------------------------
put all the files (i.e. Only hadu.dll + hadu.ini currently) in the same directory , as indicated hereafter:

-progdvb : Main directory of the dvb software (or /plugins subdirectory for version 4.38 or later of progdvb)
-alt-dvb : /plugins (or /plugins/av0) subdirectory, and/or /plugins/pip subdirectory for the pip, and others (/plugins/av1 to plugins/av2
-mytheater, ritzdvb: /plugins subdirectory (to use hadu as a dvbcore plugin). Try to avoid the solution mdwrapper.dll in /plugins subdirectory and hadu in /mdplugins subdirectory (mdwrapper is a workaround to make old md plugins working with mytheater and other dvbcore softwares)
-dvbdream 0.xx: /modules subdirectory since version 0.85 (to use hadu as a dvbcore plugin). /plugins subdirectory (to use hadu as a md plugin) for precedent versions
-dvbdream 1.xx and above : /plugins/pip00 and others (/plugins/pip01 up to /plugins/pip19) subdirectories, to use hadu as a md plugin
-watchtvpro: /plugins subdirectory (hadu is using the tt trick automatically if it is possible)
-hispadvb: Main directory of the dvb software for old versions, and /plugins subdirectory since version 2. Hadu is no more using the tt trick automatically for this software, because it is no more needed for hispadvb version 2 and above
-multidec: Main directory of the dvb software (hadu supports natively the different versions of the ss1 firmware)
-dvbviewer: /plugins subdirectory. Avoid the solution softcsa.dll in /plugins subdirectory and hadu in /mdplugins subdirectory. Please, note that the csa.dll (coming with the softcsa package coded by pikachu) is recommended for faster unscrambling, though not absolutely mandatory. The csa.dll must be located into the /plugins subdirectory (or keypath2) or into the main directory of the dvb software. Otherwise, hadu will use its own internal csa algorithm (code kindly provided by courtesy of pikachu. Thanks!). With dvbviewer version 3.4 and above, you can also use the ffdecsa.dll (both with the csa.dll) : Depending of your dvb card, the 'open whole transponder' hardware option in dvbviewer will have to be checked or not, to optimize the video/audio csa unscrambling treatment.
The 'has ci module' entry option into the hardware options of dvbviewer must be checked.
-dvbviewer recording service: /plugins/plugins1 to /plugins/plugins31 subdirectories. Allow this recording service to interact with the desk, and set "systray=1" for the concerned hadu.ini files. Don't forget that it's impossible to connect to the same server twice (double login are rejected by cccam servers).
-skyview: /mdplugins subdirectory
-dvbtn: /plugins subdirectory (to use hadu as a dvbcore plugin)
-winstb: /mdplugins subdirectory
-diavlob: /plugins subdirectory (to use hadu as a md plugin, though the software is based upon the dvbcore sdk)
-majordvb: /plugins subdirectory
-tsreader: /mdplugins subdirectory
-winclip: /plugins subdirectory

caution: For dvb softwares based on the dvbcore sdk, don't install hadu as a md plugin and as a dvbcore plugin (choose either the first or the second solution, but not both !). Same thing for dvbviewer.

Do not use the dll tttrick.dll: Hadu has its own tt trick implemented.

Each time it is possible (alt-dvb2 and dvbdream 1.xx, for instance) set the packet size for plugins to 184 bytes, to minimalize the delay for the decoding process.

+ info en el leeme interior

link:

filefront

no veo los links

E

El_pelusa

Guest
tengo un amigo que me pasa un server y me gustaria aver si puedo eliminar con el HADU INI la pc sat es decir....Los hop 3,4,5,6 y kedarme solo con los 2 y 1....sin tener que cambiar nada el dueño...salu2

'Me Gusta'
0
Por favor, necesito vuestra ayuda. El hadu me tiene amargada la existencia. No consigo cargar el canal del futbol y con mi deco lo veo estupendamente. No sé en que estoy fallando. He hecho paso por paso todos los tutoriales que he encontrado por internet. He instalado muchísimos programas pero no consigo cargar mi cline en el tdt usb. Alguien me podría hechar una mano. De verdad que me tiene desesperado esto....

angus2005

Junior Member
'Me Gusta'
0
Pues tampoco soy capaz yo de hacer andar a mi SkyStar2 con el Hadu....a base de free servers....me abren 10 segundos y se acabó la función. ¿alguien podría echarnos un capote a los torpes?

voras

Junior Member
'Me Gusta'
0
por mas que busco en google, no encuentro nada de informacion de servers (o garajes)....

gracias

'Me Gusta'
0
Hola chicos mis saludos, buscando por la red me tope con este foro que ahora mismo sigo leyendo y ya registrado pero quisiera saber para que y donde se usa esto hadu cccam dvb.
Ojala y puedan brindarme información. Gracias

mosenjavier

Esperando sentado
'Me Gusta'
2
Hola chicos mis saludos, buscando por la red me tope con este foro que ahora mismo sigo leyendo y ya registrado pero quisiera saber para que y donde se usa esto hadu cccam dvb.
Ojala y puedan brindarme información. Gracias
El Hadu, es por decir algo, el CCcam para visores tipo ProgDVB o DvbDream con targeta PC-SAT estilo SKYStar2 o similares.
Son 2 archivos uno es el binario y el otro, el que pones las "c-lines" osea,,, Como el CCcam.cfg. :icon_cafe:

Solo que en lugar de C-LINES va este tipo de linea:

[Serv_lo que tu quieras]
Server=CCCam:host:puerto:0:user:pass

Los 2 archivos se ponen dentro de la carpeta PLUGINS y si está bien configurado y tienes "AMIGOS" ...... Se hizo la luz en el PC.

Espero que te sirva. :icon_cafe:

Última edición:
'Me Gusta'
0
El Hadu, es por decir algo, el CCcam para visores tipo ProgDVB o DvbDream con targeta PC-SAT estilo SKYStar2 o similares.
Son 2 archivos uno es el binario y el otro, el que pones las "c-lines" osea,,, Como el CCcam.cfg. :icon_cafe:

Solo que en lugar de C-LINES va este tipo de linea:

[Serv_lo que tu quieras]
Server=CCCam:host:puerto:0:user:pass

Los 2 archivos se ponen dentro de la carpeta PLUGINS y si está bien configurado y tienes "AMIGOS" ...... Se hizo la luz en el PC.

Espero que te sirva. :icon_cafe:
Ah muchas gracias por aclararme mis dudas. Pero ya con esos archivos debo tener luz verdad o tendré que hacer otra cosa más. Aunque creo que por este método lo dejame por segunda opción ya que me acabo de comprar un qviart undro para esto de la luz.
Nunca esta demás tener varios conocimiento, tu lo tienes de esta forma.